Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

10 Oktober 2017 | Colombia, Cartagena

De busreis naar Cartegena duurde zes uur en was eigenlijk wel relax. Een uurtje bijslapen, naar buiten kijken, boekje lezen. Onderweg zijn we langs de meest arme wijken van Colombia gekomen. Bah bah wat een ellende. Daar word je toch altijd weer stil van en dan besef je ook wel weer hoe goed wij het hebben.

Aangekomen in Cartegena, erg blij met ons hotel. Hele leuke locatie, mooie kamers en niet geheel onbelangrijk: beestjes vrij! Na aankomst was het even rennen om op tijd bij Café del Mar te zijn, met name om de zonsondergang te bekijken. Helaas is dat niet gelukt. Wel nog een biertje gedronken, maar geen zonsondergang. Daarna hebben we een stadstour gemaakt, erg leuke en gezellige stad! Weer een heel nieuw Colombia gezien. Heerlijk buiten op een terras gegeten, met genoeg entertainment om ons heen. Gelukkig was de hoofdact, twee dames die goed muziek konden maken.

En toen was het tijd om naar Café Havana te gaan, daar hebben we tot een uurtje of twee heerlijk gedanst. Ik moet zeggen, ze zijn niet zuinig met de rum in de Mojito's! Pffff. Vanmorgen was het dan ook erg vroeg (8 uur vertrekken). Eerst dubbel gevouwen in een busje zitten en daarna een uurtje op een speedboot naar een eiland. Daar aangekomen was het even chaos, twee boten vol met tieners die volgens mij nog nooit de zee hadden gezien. Gelukkig vertrokken ze binnen een uurtje weer (op excursie ofzo). Omdat de meeste Colombianen niet kunnen zwemmen, hebben ze een stukje in de zee afgezet waar je dan kan poedelen. Je kunt lopen tot aan het einde van het hek. Wel heerlijk water. De hele dag een waterig zonnetje gehad, was wel prima. Ik denk dat met volle zon niet te doen was geweest. Al weet ik niet of alle heren, die zwaar verbrand zijn het daar mee eens zijn.

Op de terugweg was de zee stukken wilder dan op de heenweg en halverwege kregen we enorme hoosbui over ons heen (a la moesson-bui), als of een emmer water over ons heen werd gegooid. Ach ja, een uurtje later waren we weer opgedroogd door de warmte. 'S avonds was het tijd om met de party-Chiva bus rondjes te gaan rijden. Een bandje in het midden van de bus, flesjes rum erbij en klaar. Was wel even gezellig, maar toen terug lopen: ja hoor weer een hoosbui..... lekker hoor dat weer hier. Als een stelletje verzopen katten kwamen we aan in het hotel. Snel omkleden en nog een uurtje verder feesten!

Vanmorgen een shop-morgen gehad, erg leuk winkelen hier! Veel kleine winkeltjes, van goedkoop tot heel duur. Zo nog even lunchen en dan op naar het vliegveld!

Wat een mooie en indrukwekkende reis was dit. Helemaal geslaagd en een aanrader!

• 10 Oktober 2017 - 20:45

Marlies :

Een heel goede thuis reis de reis wassen zeker de moeite waard groetjes