Tyrona National Park - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Tyrona National Park - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Tyrona National Park

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Oktober 2017 | Colombia, Palomino

De busreis naar het vliegveld duurde maar een uur en verliep soepel. Ook het inchecken en de vlucht zelf verliep gladjes. Dus zonder vertraging aangekomen in Santa Marta en daar was het warm, en dan bedoel ik ook echt warm. Vanaf het vliegveld was het nog twee uurtjes naar ons Ecohotel in Palomino. Zonder in te checken of de kamers gezien te hebben, was het in een keer de zee in (omkleden in de bus), heerlijk!!! We konden maar een uurtje zwemmen, want daarna werd het donker. En donker is hier donker, en misschien niet onbelangrijk: je werd helemaal gestoord van de zandvlooien (als zie en voel je het effect de dag erna pas).

En toen was het tijd om de kamers te bekijken. Zoals hierboven al genoemd: Econhotel, dus een met de natuur: kikkers, krabben (nee geen kleintjes), gecko's, muggen, torren. Een complete dierentuin in de kamer. Als je je nou afvraagt: hoe komen die dan in de kamer. Nou heel simpel: er zit geen muur aan een kant. Er is een soort van tuin gemaakt, en aan die kant is zit er geen muur of raam in je kamer, alleen een gordijntje. De eerste nacht dus ook niet echt top geslapen. De kikkers, gecko's fine, het vliegend ongedierte ook goed (klamboe), maar die krabben!!!! Die hoor je de hele nacht.

In verband met de hitte moesten we vroeg vertrekken gisteren. Op naar het Tyrona National Park. Bewapend moet zonnebrand, DEET en goede wandelschoenen, eerst een uurtje in de bus. Met nog een kleine stop: aan de ene kant de zee, aan de andere kant een besneeuwde bergtop. Erg mooi uitzicht! Het eerste deel van onze tocht zou anderhalf uur duren (3.2 km) en dat was ook zo. Samenvatting van deze tocht: warm, zweet, waterijsje, prachtig uitzicht, apen, varken, warm, nog meer zweet, klimmen, kokosnoten, rotsen, jungle, warm en oh ja, nog veel meer zweet! Al met al, een prima tocht. Na een korte stop bij de Banos, tijd om verder te trekken. Vanaf hier werd het allemaal iets anders: twee riviertjes oversteken en heel veel modder. Echt wel prima om te doen, zelfs wel lachen eigenlijk.

Aangekomen bij het strand, was het dan ook heerlijk om het water in te springen en een paar uur te relaxen. Want guess what: dezelfde weg terug.....De terugweg was wel sneller, minder stops, maar net zo warm. En toen met zijn allen lekker bezweet in een minibus. Na aankomst in het hotel nog even afkoelen in het zwembad en toen even een uurtje relaxen. Nou ja, dat was het plan. Realiteit: de krabben hadden besloten om mijn kamer te overvallen! Toen ben ik toch maar naar de receptie gegaan en zijn ze zes van die grote krengen komen verwijderen (binnen en buiten). Ik moet zeggen, slaapt toch een stuk relaxer als je niet meer de hele nacht van die scharen hoort!

Nu lekker in een hangmatje aan de Caribische zee te genieten van het weer, de zon, het strand en de palmbomen. Dadelijk vertrekken we naar onze laatste bestemming: Cartagena.

• 08 Oktober 2017 - 16:25

Marlies :

Te warm is ook niet goed en krabben in je kamer helemaal niet gelukkig was de rest wel oké groetjes

• 08 Oktober 2017 - 20:40

Maaike:

Veel plezier nog de laatste dagen!!