Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste morgen in Kaapstad zijn we om even voor acht naar de Tafelberg gereden, maar helaas was er te veel bewolking en konden we niet omhoog. Na een korte stadstoer zijn we uitgestapt in Waterfront. Wat een heerlijke wijk is dat, helemaal vol met restaurants en winkels. Na een paar uur te hebben rondgelopen en geluncht, zijn we terug naar de stad gelopen om daar nog even over de Greenmarket te lopen. 's Avonds zijn we met een taxi weer terug naar Waterfront gegaan om daar heerlijk te eten.

De ochtend erna zijn we via Clifton Bay, Chapman Bay, Houtbay en de Chapmans Peak Drive richting Boulders Beach gereden. Prachtige uitzichten en huizen (zeker niet de goedkoopste). Boulders Beach heeft honderden pinguïns. Geweldig, super grappige diertjes, vooral dat loopje. Vanuit Boulders Beach zijn we doorgereden baar Cape Point en Kaap de goede hoop, het meest zuidelijke puntje van Afrika. Overal waar je liep, liepen Bavianen om je heen, blijft toch bijzonder.

Zondagmorgen om 9.30 hebben we een taxi genomen naar Waterfront om ons te melden voor onze helikoptervlucht. Wat een ervaring, prachtig uitzicht over Kaapstad, de diverse baaien, Robbeneiland en een eindeloze oceaan. Je hebt ook totaal niet in de gaten dat je 180 km/u vliegt, gewoon: wow!

In de middag hebben we een wijntoer naar Stellenbosch gedaan. We zijn begonnen bij Zevenwacht met verschillende wijntjes en bij behorende kaas. Erg lekker, daarna zijn we door Stellenbosch gereden, is een leuke stad, krijg je een beetje Nederland gevoel van met alle in Nederlandse stijl gebouwde huizen. Toen was het tijd voor de volgende wine tasting, deze keer bij Marianne en daar werd de wijn gecombineerd met Biltong. Ook lekker!

Morgen nog naar Robbeneiland en 's avonds vliegen we weer terug naar Nederland, het einde van een prachtige onvergetelijke reis!

• 04 September 2016 - 20:54

Tiny:

Nog een leuke dag morgen.
    Goede reis terug.

• 04 September 2016 - 21:10

Angelique:

hele goede thuisreis na nog een dagje heerlijk genieten!!

• 05 September 2016 - 20:20

Lijm:

Mooie verslagen Anke,goeie terugvlucht

• 05 September 2016 - 20:25

Mélanie :

Wow Anke!! Klinkt echt heel cool allemaal :) veilige reis terug!