RItje naar Ha Longbay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu RItje naar Ha Longbay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

RItje naar Ha Longbay

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 September 2011 | Vietnam, Hạ Long

14 september 2011

Gisteren om vijf uur ging de wekker, om snel in te pakken, ontbijten en in de bus te stappen naar het vliegveld. Na een korte vlucht zijn we geland op de luchthaven van Hanoi. Op de luchthaven stond een nieuwe bus klaar om ons naar Ha Longbay te rijden. Dit was ong. 160 km rijden, maar in Vietnam doe je daar bijna vier uur over. Om de tijd te doden in de bus hebben we nog een korte voordracht gehad (ik weet niet of het uit eigen werk was), maar ik moet bekennen dat ik nog altijd niet helemaal weet waar het over ging. Iets over een dominee en poesjes.

Eenmaal aangekomen in Ha Long zijn we lekker gaan zwemmen en daarna de lokale markt gaan bezoeken. Dit laatste was niet zo succesvol. Er is maar weinig geweest waar ik vies van was deze vakantie, maar deze markt staat met stipt op nummer 1!

Om bij te komen zijn we een drankje gaan doen in de Bay View Bar van het hotel. Prima bar en er stond een pooltafel, die weer voor gezellige taferelen heeft gezorgd.

Nu zit ik op mijn kamer te kijken naar een prachtig uitzicht op de Ha Longbaai, waar we dadelijk een boottochtje gaan maken. Ik ben zeer benieuwd!

• 15 September 2011 - 17:38

Marlies :

jammer dat het op de markt zo vies was maar dan gaan jullie maar ergens anders heen er is nog veel te zien lijkt me groetjes marlies

• 15 September 2011 - 19:56

Tiny:

dat uitzicht op de ha longbaai is wel erg mooi .dus zal die boottocht wel erg mooi zijn .gr tiny