De reis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

De reis

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 September 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nog een klein uurtje en dan zit onze vliegreis erop. Om 10.10u local time landen we op het vliegveld van Ho Chi Minhcity en kan ons Vietnam avontuur eindelijk beginnen. Met een kleine vertraging van een half uur zijn we om 14.30u vertrokken richting Hong Kong. Van de luchthaven van Hong Kong hebben we niet meer gezien dan de een paar winkeltjes en het toilet. Daarna moesten we alweer boarden voor onze aansluitende vlucht naar Vietnam. Door de vertraging van de eerste vlucht en de lange rij bij de bagagecontrole (waar ik nog even tussenuit gehaald ben, want mijn bagage bleek een nagelschaartje te bevatten….oeps).
Tot nu toe zijn beide vluchten prima en rustig verlopen, alleen een beetje jammer dat je te pas en te onpas in een vliegtuig kan slapen, behalve als je moet! Nou ja, heb toch zeker 10 min geslapen….Overigens weet ik niet wat de gebruiken voor ontbijt hier zijn, maar twee keer binnen een paar uur (om halve zeven en om negen uur) is misschien toch wat overdreven en zeker aangezien het hier gaat om noedels met kip en omelet met worstjes, aardappels en champignons.

Na aankomst op het vliegveld, moesten we nog wachten op ons visum. Welke methode ze hier hanteren ben ik nog niet achter, maar het doet me sterk denken aan willekeur. De hoeveelheid mensen die na ons kwam met de aanvraag en ruim voor ons vertrok, was op een gegeven moment niet meer te tellen. Na wat hulp van een Vietnamees (vermoedelijk een reisleider) kregen we toch onze paspoorten met visum terug. Veel te laat bij de groep aangekomen, bleek dat we nog niet de laatste waren, pfff valt alweer mee dan. Al was de reden van vertraging voor die andere mensen pas echt beroerd: geen koffers.
We hebben een heel team aan gidsen, nou ja gidsen, ook de hulpjes / busboys ed. Onze Vlaamse gids heet Martin en onze Vietnamese gids heet Chi. Ik kan nog niet zoveel zeggen over de gidsen en ook niet over de rest van de groep. Dat zal later wel komen.
Ondertussen zijn we in het hotel gearriveerd, waar ik wel al kan melden, dat we allemaal een kamer “with window with outsideview” hebben… De kamers zien er op het eerste gezicht prima uit, schoon, groot genoeg en een airco! Die laatste heb je hier ook wel nodig, het is lekker warm buiten. Ook staat er iets aan de hemel, dat ik maar vaag ken: ik geloof dat ze het de zon noemen! Ik ga nu even douchen en rusten en dadelijk gaan we een kleine wandeling maken en daarna gezamenlijk met de hele groep ergens dineren.
Groetjes

• 04 September 2011 - 05:58

Miatheunissen :

ja het zal wel een erg vermoeide reis zijn ,maar jullie krijgen er ook wat voor terug.
    doe je de groetjes aan je ouders , en nogmaals geniet van alles om je heen .

mia

• 04 September 2011 - 10:53

Marlies:

fijn dat jullie goed zijn aangekomen jammer van de vertraging een geweldige vakantie gewenst samen groetjes marlies

• 04 September 2011 - 12:16

Tiny:

ben blij dat alles goed is gegaan op dat schaartje na dan .fijne vakantie aan alle drie gr tiny

• 04 September 2011 - 18:31

Angelique:

Jammer dan je start niet helemaal vlekkeloos verliep maar als het verder dan goed gaat ach ja...
    heel veel plezier, geniet ervan. groetjes

• 05 September 2011 - 16:15

Gerard En Irene:

op maandag 5/5 je verslag gelezen. Goed dat het een nagelvijltje was ipv "je weet wel" Gerard dacht dat je naar Nrd. Korea ging. Nog vele fijne dagen samen met Pa en Ma. Groetjes.

• 05 September 2011 - 17:17

Oma En Tjeu:

We wensen je en je reisgenoten een hele fijne vacantie