Golden Circle - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Golden Circle - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Golden Circle

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Vanmorgen moesten we om 9.00u wereldtijd klaar staan. IJslandse tijd is iets anders dan wereldtijd. De mensen hier zijn nooit op tijd en je moet erg veel geduld hebben. Ach ja, geen probleem is toch mijn sterkste punt ;-) Onze 3 chauffeurs zouden om 8.30u opgehaald worden en onze busjes gaan halen. Tja, jullie raden het al, om 9.00u werden ze opgehaald. Uiteindelijk waren ze om 10.00u terug van de dealer met maar 2 busjes. Ze hadden gezegd dat we twee handgeschakelde auto´s zouden krijgen en één automaat, maar helaas alle drie handgeschakeld. Michelle heeft nooit in iets anders gereden dan automaat, dus...ik was de zak. Al moet ik zeggen dat ik niet zo heel erg vond. Uiteindelijk waren we om half elf dan toch onderweg naar onze eerste stop: Pingvellir.

Dit is een groot National Park en staat ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Dit was echt prachtig. Het meest mooie was het geluid, of beter gezegd het gebrek daaraan. Ik heb het geloof ik nog nooit in mijn leven zo stil om me heen gehad. Je hoorde werkelijk niets, zelfs geen vogels. Echt indrukwekkend. En ook hier bleek hoe helder het water hier is! Tja, en na anderhalf uur vonden de meeste het toch wel tijd om verder te gaan. Maar het Russische, Franse en Italiaanse kamp heeft zich al zo goed aangepast dat die al op IJslandse tijd leven... Totaal verkleumd konden we na twee uur toch verder rijden.

Tot nu toe waren de wegen prima geweest, maar toen. Pfff, ik snap niet waar Nederland zich druk om maakt met wat vorstschade. Ik denk dat ik de mensen achterin de bus een hersenschudding heb bezorgd. Dit stuk was gelukkig maar 15 km, vrij langzaam gereden en allemaal overleefd.

Na de bergen en de prachtige weg zijn we aangekomen bij Geysir. Een prachtig natuurverschijnsel met één nadeel: rotte eieren zijn er niets bij. Zwavel is niet mijn favoriete geur. O ja, dit is ook de geur die uit onze badkamer komt. Hier kun je gewoon niets aandoen. Het warme water hier heeft gewoon die geur, helaas. Maar terug naar de geisers. De Strokkur gaat elke 8 tot 10 minuten omhoog. Dit is echt indrukwekkend. Er liggen nog een aantal kleine geiers, die zijn niet meer echt actief, maar wel prachtig om te zien.

Tot slot zijn we naar de Gullfoss gereden. Dit is een erg mooie en indrukwekkende waterval. En toen werd het alweer tijd om terug te gaan.

Nog wat leuke dingen over vandaag. Ik had de Aziatische meiden in mijn busje. Die meiden hebben eigenlijk geen cent te makken, maar wilden toch iets voor me doen voor het rijden. Erg lief: ze hebben een pakje appelsap voor me gekocht.

Ik kan Aaron niet vinden op dit moment en kan dus ook geen foto´s uploaden. Wellicht dat ik dadelijk nog iemand vind en ik alsnog wat foto´s kan plaatsen. Anders komt dat morgenmiddag.

Overigens gaat het festival vanaf morgen van start. Om 11.00u hebben we bijeenkomst over hoe en wat en om 18.00u worden we met de bus opgehaald om te gaan werken. Ben benieuwd, maar in ieder geval ik weet niet of ik morgen middag nog iets ga schrijven, zoniet dan donderdag pas weer.

Groetjes,
Anke

  • 14 Oktober 2009 - 00:24

    Henny Bcij:

    hoi Anke , het is al laat maar ik ben toch nog even je verslagje gaan lezen ik kom net uit het dido toornooi was leuk maar zo te lezen heb jij het ook steeds meer naar je zin groetjes Henny

  • 14 Oktober 2009 - 08:18

    Angelique:

    hoi anke, je begint een beetje positiever te klinken, gelukkig. je foto's zien er indrukwekkend uit, al kunnen we het hier natuurlijk niet ruiken!! Ik hoop dat het werken straks ook een beetje mee gaat vallen, en dat er toch leuke dingen bij zitten. We waren nog even aan het napraten over het feest van zaterdag en iedereen heeft het erg leuk gevonden. er zijn ook een heel aantal foto's gemaakt, die zie je wel als je weer terug bent. hele fijne dag vandaag en we mailen weer, groetjes angelique

  • 14 Oktober 2009 - 11:32

    Mam:

    Ik lees en zie dat er gelukkig ook een hele hoop mooie en leuke dingen te beleven zijn in Ijsland. Ben benieuwd of het werken ook meevalt.
    Groetjes Mam

  • 14 Oktober 2009 - 11:47

    Roel:

    Ha Anke,

    Goed om te horen dat de 1ste dagen goed zijn bevallen:) Hopelijk zal het werken je ook bevallen. Veel plezier nog.
    Grtzz Roel

  • 14 Oktober 2009 - 13:39

    Marliesdassen:

    is toch van alles te zien geniet er van dit is heel apart groetjes marlies

  • 14 Oktober 2009 - 14:26

    Paul BCIJ:

    O ja, doe je zilver af als je gaat douchen. Wordt snel zwart! Leuk dat je het oude parlement en de bel van de Strokkur hebt gezien. Veel plezier bij het festival, werkze!

  • 14 Oktober 2009 - 17:59

    Maureen En Jannie :

    Hoi Anke,

    We hebben genoten van je leuke reisverslag.
    We wensen je nog veel plezier in je werkvakantie.

    Groetjes uit Stein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Iceland Airwaves

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

Back home

24 Oktober 2009

Blue Lagoon

23 Oktober 2009

Laatste werkdag

22 Oktober 2009

Werken in IJsland

21 Oktober 2009

Eerste echte werkdag
Anke

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 66580

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 27 September 2022

Rondreis Uganda

29 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Treinrondreis Zweden

23 September 2017 - 11 Oktober 2017

Colombia

17 Augustus 2016 - 06 September 2016

Rondreis Zuid-Afrika

21 Januari 2015 - 05 Februari 2015

Cuba

03 September 2011 - 19 September 2011

Highlights of Vietnam

29 Augustus 2010 - 09 September 2010

Italia tour

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Iceland Airwaves

Landen bezocht: