Back-to-basic - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Back-to-basic - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Back-to-basic

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Zoals de titel al zegt: dit is back-to-basic!

Vanmorgen met knikkende knieen naar het vliegveld. En om 14.00u zat ik in het vliegveld op weg naar het avontuur! Nu een paar uur later zit ik al midden in mijn avontuur. Na een vrij stabiele vlucht, met de bus naar BSI (busstation van Reykjavik) en daar stond Iris me op te wachten om me naar het huis van WF (Worldwide Friends) te brengen.

En toen kwam de shock, een gaar huis met nog veel meer gare mensen. Een korte rondleiding (lees= dit is het huis, punt einde rondleiding) gingen we naar het blauwe huis. Nou ja, misschien is huis een groot woord voor een blok dat van golfplaten is gemaakt. Het blauwe huis is een slaaphuis, het witte huis (dat was het gare huis met de gare mensen) is het hoofdhuis. Daar is de keuken, eetkamer en een woonkamer met een computer of 4.

Terug naar het blauwe huis, in de kelder liggen 6 matrassen op een rijtje en je raadt het: kies een matras en claim hem en hij is van jou de komende 2 weken. Alles door elkaar, heren en dames. A little bit privacy? Nee hoor, heb je niet nodig.
Ik heb ondertussen een matras geclaimd en ik zie vannacht wel hoe het slapen gaat.

Nu zit ik in het witte huis, ik weet nog niet of ik het wat ga vinden. Veel mensen zijn gisteren al aangekomen en doen allemaal hun ding. Sommige zitten hier al een paar maanden.

Morgen gaan we rondreizen, ik ben benieuwd. ALs het goed is gaan we dat ook in kleinere groepen doen en ik hoop de mensen dan wat beter te leren kennen. Positief denken: het zal allemaal wel gezellig worden.

Groetjes,
Anke

  • 12 Oktober 2009 - 07:37

    Paul BCIJ:

    Inderdaad Ank, positief blijven hoor! Denk dan maar: het is maar twee weken. En die zijn om voor je het weet! Ging de rondreis naar de gouden driehoek? Of was het een rondje Reykjavik? Succes!
    Groetjes, Paul

  • 12 Oktober 2009 - 07:54

    Mam:

    Het is net als vroeger bij scouting. Was achteraf toch wel leuk. Dus maak er wat van. Groetjes Mam

  • 12 Oktober 2009 - 11:05

    Tinka:

    Klinkt idd erg back to basic... hahaha!
    Hoop dat de rondreis leuk is geweest, veel plezier iig, komt vast allemaal goed!

  • 12 Oktober 2009 - 11:12

    Maaike:

    Gelukkig kan je nog mailen....

  • 12 Oktober 2009 - 15:54

    Henny Bcij:

    Hoi Anke ,zoals ik al op de sms zei eerst even wennen dan ga je gewoon een leuke tijd hebben, want dat heb jij verdient!!!! groetjes Henny(lijm)

  • 12 Oktober 2009 - 16:21

    Angelique:

    de kop is eraf kanjer, nu kijken hoe of het verder gaat lopen, ben benieuwd of je uberhaupt een beetje geslapen hebt en hoe je het land vind. ik blijf je volgen, hartelijke groeten, angelique

  • 12 Oktober 2009 - 17:51

    Pap:

    Hoi, zo te lezen komt alles wel op z'n pootjes terecht. Je kan in iedergeval mailen en je hebt al kennis gemaakt 'n Belgische die 'n beetje in jouw lijn ligt. Nu is dat geen garantie maar de start is er. Het kan alleen maar leuker worden.
    Mam zegt wel, net scouting, maar als ik me goed herinner was de lol er af, na één oude varkensstal in België.
    Veel plezier en we horen nog van elkaar.
    Overigens hoe spreek je het adres uit.
    Groetjes Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Iceland Airwaves

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

Back home

24 Oktober 2009

Blue Lagoon

23 Oktober 2009

Laatste werkdag

22 Oktober 2009

Werken in IJsland

21 Oktober 2009

Eerste echte werkdag
Anke

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 66563

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 27 September 2022

Rondreis Uganda

29 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Treinrondreis Zweden

23 September 2017 - 11 Oktober 2017

Colombia

17 Augustus 2016 - 06 September 2016

Rondreis Zuid-Afrika

21 Januari 2015 - 05 Februari 2015

Cuba

03 September 2011 - 19 September 2011

Highlights of Vietnam

29 Augustus 2010 - 09 September 2010

Italia tour

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Iceland Airwaves

Landen bezocht: