Laatste werkdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Laatste werkdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Laatste werkdag

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

23 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Gisteren niet meer gaan zwemmen, we zijn de bus gaan boeken voor zondagmorgen, maar volgens de IJslandse logica kun je dat max 24 uur van te voren doen. Daarna zijn we maar een stuk gaan wandelen. Uiteindelijk zijn we in Perlan (de Pearl) beland. Prachtig het uitzicht over Reykjavik ´s avonds. Na een een hele tijd daar te hebben gezeten zijn we maar weer terug naar huis gegaan. Opeens kreeg Michael een ingeving: poolen. Daar aangekomen werden we nogal vreemd aangegeken, het bleek dat het we een besloten party waren binnengelopen oftewel de opening van het poolcentrum. Misschien dat we het vanavond nog eens proberen. Dan toch maar een biertje drinken in de bar.

Vanmorgen gaan met idee dat ik 12.00 klaar zou zijn. Echter niet iedereen van de groep waar we moesten werken moest naar de vergadering en derhalve moesten we gewoon door werken. Eigenlijk was het helemaal niet erg. We moesten bomen planten (ja juist, die wat ik dinsdag uit de grond heb gehaald) aan de andere kant van de baai (yep, die kant die Alek en ik lopend hebben geprobeerd te bereiken). Echt prachtig om het ook eens van die andere kant te zien. Het werk was ook niet erg, alleen erg inefficient. Met 8 mensen op 6 vierkante meter, euhh ja. Ook hier was het schema weer prachtig:

7.45 we worden opgehaald
8.10 aangekomen op ´hoofdhuis´
8.15 we hebben onze kleren gekregen maar aangezien het een lang stuk rijden is kunnen we nog even niets anders doen dan met Rocky (hond) te spelen.
8.30 koffie pauze
9.00 vertrek richting andere kant van de baai.
9.30 andere kant van baai aangekomen
11.30 terug naar hoofdhuis (jaja, echt 2 uur gewerkt) voor lunch
13.15 terug op werkplek
14.15 tijd op naar huis te gaan.

Vanavond is het al de laatse avond voor een aantal mensen, we zullen wel op stap gaan. Morgen naar de Blue Lagoon, daarna eten in ´ons´ restaurant en daarna opstap. Ik denk dat ik zondag nog eens schrijf en daarna is het echt afgelopen.

Groetjes,
Anke

• 23 Oktober 2009 - 17:55

Henny Bcij:

hoi anke, ik wist niet dat jij ook kon poolen gaan we met het team ook een keer doen , Mark is gisteren al vertrokken naar Minnesota dus is ruim op tijd , ik wens je nog een paar onwijs leuke dagen en kom heel terug ,groetjes Henny

• 24 Oktober 2009 - 08:24

Pap:

Hoi,

Als of het gisteren was begon je met knikkende knieën aan ’n avontuur, want zo kun je dit wel noemen en over goed 24 uur is het weer voorbij. Aan de verhalen te oordelen is dit een leuke periode geweest en dat heb je beslist verdient. Al zal ik de verhaaltjes gaan missen, maar het lijkt mij veel leuker als ik ze van jou zelf hoor.
    Geniet nog volop van de resterende tijd en gauw tot horens en ziens .

Pap