Eerste echte werkdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Eerste echte werkdag - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Eerste echte werkdag

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

21 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Gisteren was de website in onderhoud en kon ik geen verslagen uploaden.

Na nog een lange wandeling maandag met Alek (we hebben geprobeerd om de andere kant van de baai te bereiken, maar dat is mislukt), zijn we nog gaan zwemmen. Voor de verandering naar het grote zwembad. Was weer heerlijk, waarom kennen wij dat concept niet in Nederland? Nou ja we kennen het wel, maar dan moet je al naar de sauna. Erg jammer.

Gisteren om 7.00 ging de wekker en om 7.30 werden we opgehaald om te gaan werken. Ik zat in de groep van 8, wat uiteindelijk wou zeggen dat we naar een Nursery for trees and shrubs gingen. Na een goed begin (echte koffie) hebben we een rondleiding gekregen over de kwekerij. Best interessant om te zien hoe je bomen kweekt. Naast de bomen en struiken kweken ze ook bloemen voor in het voorjaar en zomer. Aangezien er een economische crisis hier in IJsland is , hebben ze deze zomer te weinig mensen gehad en daarom moeten wij ze nu een beetje helpen met achterstallig onderhoud en dergelijke. We moesten dan ook beginnen met onkruid wieden in de tuintjes rondom de hoofgebouwen. Na de eerste koffie pauze (lees: na een uur) kregen ze een pdracht binnen van meer dan 1.000 bomen. We moesten direct alles uit onze handen laten vallen en mee helpen de bomen uit de grond te halen. Pff, ik kan nu niet eens fatsoenlijk lopen. Heb medelijden met de 6 die vandaag gewoon aan het werk zijn (de 7e is Kathy en heeft ook vrij). 750 "kleine" bomen uit de grond gehaald met zijn vieren. Eigenlijk buiten het feit dat het zwaar was, was het wel gezellig en de tijd is omgevlogen (niet dat dat nou zo positief is als je op vakantie bent)!

Na het werk zijn we met een aantal mensen naar een theehuis gegaan en ons gaan opwarmen. Heerlijk relax weer, maar toen moesten we weer naar huis, want het kookteam had gekookt. Hadden we dat maar niet gedaan, het was weer bijna op. Een veel voorkomend probleem hier. Maar buiten dit waren er schijnbaar nog meer klachten in de oren van onze "leiders" gekomen. En daarom hadden we gisteren avond een groepsvergadering. Eigenlijk kwam daar uiteindelijk niet zoveel naar voren, maar goed ik denk dat het wel goed was ook voor feed-back op het festival. Een van de meest gehoorde klachten hier (en die is gisteren niet genoemd): Ik verveel me. Ik kan me daar nou niets bij voorstellen, we zitten met een groep van 30 mensen hier, er zijn altijd mensen in dit huis, er zijn altijd mensen die dit huis uitwillen en je kunt natuurlijk ook nog jezelf vermaken met een boek ofzo. Maar goed, niet iedereen is hetzelfde.

Gisteren hadden we ook nog het afscheid van Kobi. Die zit nu in het vliegtuig terug naar huis. Hij was hier eigenlijk voor twee weken, maar nu 2 maanden later is hij dan toch maar naar huis gegaan. We hebben een liedje voor hem gezongen in de karaoke-bar, ik ben nog steeds in shock dat ik meegedaan heb zonder ook maar één biertje te hebben gedronken.

Zoals jullie aan de tijd kunnen zien en wellicht ook al hebben gelezen ben ik dus vrij vandaag. Morgen en overmorgen nog bladeren harken en voetballen (dit waren de activiteiten gisteren van de andere 2 locaties waar ik moet werken) en dan lekker naar de Blue Lagoon!!!

Groetjes,
Anke

PS voor iedereen die naar de temperatuur heeft gevraagd. Overdag zo rond de 4°C en ´s nachts onder het vriespunt de laatste dagen tenminste. Nu regent het, dus zal het wel iets warmer zijn. Eigenlijk is dit weer veel te warm....om het Noorderlicht te zien. Dus van mij mag het nog een paar dagen heel hard gaan vriezen!

• 21 Oktober 2009 - 15:34

Henny Bcij:

hoi anke , zo te lezen kan je meteen door naar de V.S daar kan je heeeel veel verdienen in de bosbouw,en ik zal je ook nog een nieuwtje vertellen volgende week is er voor het eerst karaoke op de club en omdat jij er al ervaring mee hebt mag jij als eerste beginnen ga ik voor je regelen, nog een paar fijne dagen gr Henny

• 21 Oktober 2009 - 17:55

Angelique:

hallo anke, het eind komt in zicht en het begint inmiddels echt op vakantie te lijken!! heerlijk voor je, (behalve die 750 boompjes dan!) nog een paar hele lekkere dagen, hartelijke groeten,angel.

• 21 Oktober 2009 - 19:58

Maaike:

heb net even naar foto's gekeken van de blue Lagoon. Wauw!! Ben benieuwd naar jouw foto's!