Nachtdienst @ Nasa - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Nachtdienst @ Nasa - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Nachtdienst @ Nasa

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

18 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Pff, wat een nacht. Gekke huis daar in Nasa. De muziek was goed, maar druk. Niet normaal, wat een volk daar. Gisteren de eerste keer echt moeten werken. Ik zat bij de man van het geluid en de plaats waar de artiesten hun materiaal neer moesten leggen. Oftewel, 2 meter van het podium, oftewel 1 meter van de boxen. Ik heb nog steeds een piep in mijn oren. Mijn taak was zorgen dat er geen mensen bij het materiaal en bij de geluidsman kon komen. Na een paar uur ben ik met Michelle van plaats geruild, zij stond samen met Alek aan de back-stage deur. Daar was het ook gekke huis en zeker toen ik er ging staan.Dat was een uur voor het einde. Vele mensen waren toen al dronken en werden lastig. We stonden daar met drie security jongens, maar dan nog was het moeilijk om iedereen tegen te houden en te zorgen dat niemand op het podium klom. Die drukte had één voordeel, voor dat ik wist was het half vijf en konden we naar huis. Een goede afsluiter van het werken op het Iceland Airwaves Festival.

Misschien moet ik wel beter gaan lezen als ik een info-sheet krijg. Ik dacht dat we na het festival nog moesten helpen met opruimen van de festivalzooi in de stad, maar dat blijkt niet het geval te zijn. We moeten algemeen environmental work gaan doen. Ik ben zeer benieuwd wat dat gaat inhouden. Morgen om 7.30u worden we opgehaald en dan zal ik het allemaal wel horen. Ik sta met leuke mensen op de lijst, dus het zal wel gezellig worden. Jullie horen morgen wel wat ik heb moeten doen.

Beetje rare volgorde, maar goed. Moet kunnen. Gisteren naar de Hallgrimskirkja Church geweest. Bijzonder gebouw, alleen jammer dat hij in de steigers staat. Je kon voor 400kr naar boven. Dus het plan was om naar boven te gaan, maar de man van de toren was nergens te bekennen. Na lang zoeken kwamen we uiteindelijk een briefje tegen waarop stond dat als hij weg was, je wat geld in een box moest gooien, de lift moest pakken en naar boven gaan. Nou ja, toen dat maar gedaan. En het was de zoektocht waard! Wat een uitzicht daar!

Toen we terug kwamen was de sfeer een beetje bedrukt. Het Japanse meisje was vertrokken.Ik wist al van een paar kamergenoten dat ze elke dag aan het huilen was en ik had vrijdag met Shin daar over gepraat in Hresso. Het blijkt dat het meisje gewoon echt niet kon wennen aan het cultuurverschil en de taal. Toen we haar hadden meegenomen opstap, was dat de druppel en nu zit ze in een hostel te wachten tot 28 oktober is, dan gaat haar vlucht naar Japan pas. Beetje sneu voor haar, maar van de andere kant. Nadat bekend was dat ze elke dag lag te huilen heeft iedereen echt zijn best gedaan om met haar te praten, maar er kwam gewoon niets uit. Dus wat kan je dan nog doen? Ik denk dat het beter is dat ze weg is. Ook voor Nara, één van de Koreaanse meisjes. Die had Japans gestudeerd en was degene die alles voor haar moest vertalen en bij haar bleef. Nara is sinds gisteren helemaal opgevrolijkt, die kan nu ook gaan en staan waar ze wil. Erg jammer voor het Japanse meisje, maar ja het is niet anders.

Ik ga zo naar de free-market en naar het Reykjavik Art Museum. En dan nog een beetje zwemmen, relaxen en vroeg naar bed, morgen werken ;-)

  • 18 Oktober 2009 - 15:05

    Tiny:

    de helft zit erop ik hoop dat je nog veel leuke dingen gaat doen ps hoe koud is het daar tot gauw tiny

  • 18 Oktober 2009 - 22:37

    Henny Bcij:

    hoi anke ,je maak wel van alles mee als ik het zo lees ,het zal dinsdag stil zijn op de club jij weg mark en paul op vakantie maar red en ik zullen op je proosten dat je het nog maar heeeeeel leuk gaat hebben de komende dagen
    biertje hou je te goed
    groetjes Henny
    p.s we missen je

  • 19 Oktober 2009 - 06:11

    Pap:

    Hoi,

    Ik vraag al niet meer of het goed gaat, dat blijkt wel uit de verhalen. Prachtig zo dan kom je tenminste op andere gedachte en daar is vakantie toch voor of niet soms.
    Het lijkt mij voor die Japanse bijzonder lullig om nog twee weken in je uppie te zitten, ’n hostel klink misschien goed, maar lijk mij niet beter dan het luxe onderkomen waar jullie zitten.
    Volgens mij begint het echte werk nu pas. Bij echt “general environmental work” kunnen ze de stadsreiniging voorlopig wel opdoeken met deze enthousiaste club. Ik zie het al voor mij, papierprikken aan de rand van de stad of in een af onder National Park, alleen de enkelkettingen ontbreken. Maakt feitelijk ook niet uit, als er maar ’n terras of ander gelegenheid in de buurt is om ‘n “versnapering” te nuttigen.
    Maak je niet te druk, relax en amuseer je.

    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Iceland Airwaves

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

Back home

24 Oktober 2009

Blue Lagoon

23 Oktober 2009

Laatste werkdag

22 Oktober 2009

Werken in IJsland

21 Oktober 2009

Eerste echte werkdag
Anke

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 66584

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 27 September 2022

Rondreis Uganda

29 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Treinrondreis Zweden

23 September 2017 - 11 Oktober 2017

Colombia

17 Augustus 2016 - 06 September 2016

Rondreis Zuid-Afrika

21 Januari 2015 - 05 Februari 2015

Cuba

03 September 2011 - 19 September 2011

Highlights of Vietnam

29 Augustus 2010 - 09 September 2010

Italia tour

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Iceland Airwaves

Landen bezocht: