First working day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu First working day - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

First working day

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

16 Oktober 2009 | IJsland, Reykjavik

Ik ga gewoon weer verder met het verslag van gisteren. Maar Paul voor de duidelijkheid ik bedoel gewoon Minnesota USA.

Nadat mijn kater was bijgetrokken ben ik samen met Jessie boodschappen gaan doen. Boh, wat een chaos. Gewoon lachwekkend, hij rende alleen van links naar rechts door de winkel, de koelcel in, de koelcel uit. Op een gegeven moment was hij het beu (ik denk omdat ik hem stond uit te lachen) en heb ik het briefje gekregen. 10 min later waren we klaar.

Gisterenmiddag heb gewoon helemaal niets gedaan, wat gelezen en geslapen. Ik moet zeggen, dat is af en toe ook wel eens lekker. Daarna heb ik samen met Myriam gekookt voor het blauwe huis. Het was allemaal best goed gelukt, alleen jammer dat het koken van pasta voor zo´n grote groep anderhalf uur duurt! Pfff.

En toen was het zo ver: werken. Ik moest gisteren naar het Reykjavik Art Museum. Dit is de grootste zaal en daar hebben ze ook de meeste mensen nodig. We waren daar ruim op tijd met zijn achten aanwezig, alleen jammer dat het hoofd-security een IJslander is, dus vijf minuten voor aanvang van het festival kregen we instructies over wat te doen. Ik zat in het back-stage-team. M.a.w. naast het podium staan en zorgen dat niemand backstage komt. Lekker makkelijk en super uitzicht op de bands. Die overigens erg goed waren gisteravond. Ik kon geen enkele band, maar het klonk allemaal super. De eerste band was een IJslandse versie van Within Temptation. Wat kon die meid zingen!

Na een paar uur moesten we ruilen van plek. Ik heb toen de plek van Katthy ingenomen aan de deur. Polsbandjes controleren. En verder had ik het blacklight-lichtje, zodat ik ook de press-, vip- en artiestenkaarten moest controleren. We hebben er 2 in beslag moeten nemen, die waren vals. Ik heb daar samen met Lucas gestaan. Die is zo grappig, die vond het geweldig als mensen zich niet aan de regels hielden, zodat hij er wat van kon zeggen. Is best lachwekkend om te zien. Ik moet er wel bijzeggen, dat in de Art Museum de meeste regels zijn, omdat het ook het grootste is. De tijd vloog voorbij en voor ik het wist was het twaalf uur en kon ik naar huis. Ik heb net Alek en Nacho uitgehoord, die hebben gisteravond in de Hresso gewerkt, waar ik vanavond moet staan. Daar hoeven we niet aan de deur te staan, maar alleen aan de back-stage deuren. Dus vanavond sta ik gewoon lekker binnen naast het podium. Lijkt me prima!

Dadelijk lekker zwemmen en dobberen in de jaccuzzi. Werk ze allemaal.

Groetjes,
Anke

  • 16 Oktober 2009 - 12:33

    Paul BCIJ:

    Jaja, je maakt me weer niet jaloers hoor (dat kan je wel, hè, met je Leon). Leuk man, die bands van dichtbij zien. Het eigenlijke werk is dus het eten verzorgen. Ook werkze!

  • 16 Oktober 2009 - 15:23

    Henny Bcij:

    Hoi Vlaai,volgens mij heb je je draai een beetje gevonden je kan weer lachen kijk daar hou ik van, het lijkt mij ook kicken om vlak naast het podium te staan oja dan kan de badkamer wel vies zijn maar wij hebben geen jaccuzzi maar het is je gegunt geniet er van !!! groetjes HENY

  • 16 Oktober 2009 - 21:09

    Mark:

    en hoe was de jacuzzi
    advies: niet aan wennen neemt veel ruimte in op het balkon in NL.
    werkse en veel plezier

  • 16 Oktober 2009 - 21:18

    Marliesdassen:

    wat leuk dat je het zo naar je zin hebt maak er maar een leuke vakantie van!groetjes marlies

  • 17 Oktober 2009 - 09:03

    Mam:

    Hoi Anke,

    Ziet er wel oke uit. Werk niet te hard,(haha) maar geniet van je vakantie en kom heelhuids terug naar Nederland!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Iceland Airwaves

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2009

Back home

24 Oktober 2009

Blue Lagoon

23 Oktober 2009

Laatste werkdag

22 Oktober 2009

Werken in IJsland

21 Oktober 2009

Eerste echte werkdag
Anke

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 66562

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 27 September 2022

Rondreis Uganda

29 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Treinrondreis Zweden

23 September 2017 - 11 Oktober 2017

Colombia

17 Augustus 2016 - 06 September 2016

Rondreis Zuid-Afrika

21 Januari 2015 - 05 Februari 2015

Cuba

03 September 2011 - 19 September 2011

Highlights of Vietnam

29 Augustus 2010 - 09 September 2010

Italia tour

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Iceland Airwaves

Landen bezocht: