Trinidad, Santa Clara en Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Trinidad, Santa Clara en Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Trinidad, Santa Clara en Varadero

Door: Anke Schrijer

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 Februari 2015 | Cuba, Varadero

Na Cienfuegos was het tijd om door te reizen naar Trinidad. Trinidad is meer een dorp dan een stad, kleine straatjes, veel restaurantjes en een super gezellige uitstraling. In Trinidad zie je veel van de slaventijd terugkomen, incl de stenen straten, waar je je nek over breekt, maar wel zijn charme heeft. We hebben een korte rondleiding gehad door Trinidad en daarna was het alweer tijd om te lunchen. Tijdens de lunch kregen we te horen dat de herkansing van de tocht naar Cayo Blanco (zie kwallen), niet door kon gaan omdat die volgeboekt was. Helaas.

Het hotel lag boven op de berg en het waren leuke huisjes en een super zwembad. ´s avonds na het eten zijn nog met een hele groep naar beneden gelopen om daar op de trappen naar de muziek te luisteren. Na een half uurtje waren we wel weer klaar met de Salsa muziek en was het tijd om door te gaan naar het Beatles café, helemaal top!

De dag erna hadden we een vrije dag, die ´s morgens begon met geklop op het raam van het huisje naast me: Karen, die zat opgesloten in haar huisje en kon de deur niet meer opkrijgen. Uiteindelijk via het WC raampje de sleutel naar buiten kunnen geven en is het toch vrij makkelijk gelukt om haar deur open te maken en ik kreeg die avond weer een loge. De rest van de dag heb ik grotendeels besteed door aan het zwembad te liggen en vooral niet teveel te bewegen, heerlijk. ´s middags wel nog naar het dorp gelopen (en terug, pffff).

Na Trinidad was het tijd om naar Santa Clara te gaan. Santa Clara zelf is niet zo mooi, maar het mausoleum en museum van Che Guevara staat daar. Dat is wel indrukwekkend. Zeker in het museum heb je het gevoel alsof hij tot leven komt en voor de eerste keer was het voor mij geen man die op de T'shirts staat, maar de verzetsstrijder die hij was.

Gisteren zijn we aangekomen in Varadero, dat een enorme omslag is tov de rest van Cuba. Ook het hotel is super! Nog voordat we de kamers hadden, zijn we naar het strand gegaan waar we heerlijk een super heldere blauwe zee gezwommen hebben.

Vanmiddag ben ik gaan zwemmen met dolfijnen. Wouw, wat is dat ontzettend gaaf!!! Eerst met de boot naar een basin midden op zee en daarna het water in. Wij waren met acht personen in 1 basin en er zwommen twee dolfijnen in dat basin. Na het knuffelmomentje was het natuurlijk ook tijd voor het fotomomentje, die ik over 5 min kan ophalen. Ik denk dat ik wel drie pagina´s kan volschrijven over de dolfijnen, maar dan wordt het ook zo saai!

• 03 Februari 2015 - 15:39

Bertie Schrijer:

Gelukkig was het de moeite waard om met de dolfijnen te zwemmen. Doe verder vandaag nog rustig aan, dan zal het vanavond wel weer gaan. Maak er een laatste leuke avond van en ik hoop dat je wederom een goeie vlucht zult hebben. Tot donderdag.

Gr. Mam

• 03 Februari 2015 - 19:24

Frans Schrijer:

Zo te lezen begint de reis meer en meer, ondanks de ongemakken qua organisatie, afzeggingen en lichamelijke ongemakken, aan de verwachtingen te voldoen. Geniet van alles wat nog komen gaat, het is zo vlug voorbij.
    Even terugkomend op Che, hij is van onze jeugdjaren en niet van jullie, overigens ga je ook een T-shirt van hem kopen?
    Groetjes en tot gauw, Pap

• 04 Februari 2015 - 17:28

Henny:

Hoi Anke,
    Het was weer leuk om je reis verslagen te lezen, geniet nog maar lekker en een goeie terug reis :-)

Ge Lijm