Dag 10 - Abisko & Ofotenbanan - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Dag 10 - Abisko & Ofotenbanan - Reisverslag uit Narvik, Noorwegen van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Abisko & Ofotenbanan

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Augustus 2019 | Noorwegen, Narvik

Dag 10 - Abisko, Ofotenbanan

Wat kan ik eens schrijven over Abisko Nationalpark. Ik denk dat alleen WOW het kan omschrijven. Wat een prachtig park. Er zijn verschillende routes gemarkeerd variërend van 8 uur tot een half uur. Omdat ik de trein had omgeboekt had ik genoeg tijd om meer dan een route te lopen en ik ben begonnen met de 2 uur durende route. Achteraf niet helemaal 2 uur als je een beetje doorloopt, maar wel langer dan de andere die ik gedaan heb. Je liep langs de canyon omhoog tot aan de boomgrens. Uiteraard veel foto’s gemaakt, maar je krijgt het nooit op de foto zoals het daadwerkelijk was.

Terug in het Turistenstation eerst een kop koffie en daarna nog de kleine wandeling van een half uur gedaan. Ook die was prachtig, maar stukken makkelijker te lopen. Na de lunch nog een tocht gemaakt van een uur, die uiteindelijk iets langer bleek te zijn. In principe was de hoofdroute van het Turistenstation naar de kust en dezelfde route weer terug. Aangezien ik geen zin had om dezelfde route weer terug te lopen, ben ik over een minipaadje langs de oever weer terug gelopen. Dit was iets langer, maar wel erg mooi. Eenmaal terug in het Turistenstation station nog een uurtje gelezen en toen was het tijd om weer verder te gaan met de trein.

Het Turistenstation is hotel, restaurant, hostel, backpackers verzamelpunt en winkel ineen. Overal zitten mensen, liggen mensen, ligt bagage en zijn er hoekjes ingericht om te zitten, lezen, bordspelletjes te spelen of gewoon een kop koffie te drinken. Het geeft wel een gezellige sfeer, maar (met name de bagageruimte en hoofdhal) er hangt ook een bijzonder geurtje: niet gewassen backpackers en iedereen die terugkomt van een wandeling wisselt van schoenen....

Iemand in de Inlandsbanan had me al verteld dat de treinreis tussen Abisko en Narvik de mooiste was die hij ooit gemaakt heeft en ik geloof hem. Langs fjorden, door de bergen, gletsjers, meren, noem maar op. Helaas waren de ramen van de treinen te smerig om ook maar 1 goede foto te kunnen maken. Misschien vanavond op de terugreis.

• 08 Augustus 2019 - 08:39

Tiny:

Allemaal even mooi. Wel vermoeiend.
    Mooie foto's.
    Gr tiny

• 15 Augustus 2019 - 16:46

Angelique:

zijn wel echt fantastische foto's!!