Dag 5 - Inlandsbanan deel 2 - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Inlandsbanan deel 2 - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Inlandsbanan deel 2

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 Augustus 2019 | Zweden, Vilhelmina

Dag 5 - Inlandsbanan deel 2

Gisteren om 7.30 vertrok de Inlandsbanan richting Vilhelmina. Het was maar een kort deel, om half twaalf waren we al in Vilhelmina. Onderweg een kleine stop. Het uitzicht vanuit de trein is indrukwekkend, eindeloze bossen, meren, bergen en kleine dorpjes. Verder staat de teller op diverse kraanvogels, een eland en een rendier. Met name die laatste was goed zichtbaar aangezien die midden op het spoor stond en we een noodstop hebben moeten maken om hem niet omver te rijden.

Vilhelmina is een klein dorpje waar behalve een groot meer niets te doen is. Maar dat meer is dan wel groot, mooi en leent zich uitstekend om langs te wandelen. Bij het inchecken in hotel Wilhelmina, kreeg ik nog een drankje aangeboden, omdat mijn naam Wilhelmina is.... Na een uitstekende lunch, mijn wandelschoenen aangetrokken en ben ik langs het meer gaan wandelen. Niet het mooiste weer, maar droog en niet koud. Het was heerlijk om er te wandelen! ‘S Avonds een prima diner gehad in het hotel op het terras (de zon was ondertussen weer te voorschijn gekomen) samen met een koppel uit Hoorn, die dezelfde reis maken.

Ik had mijn gordijnen niet goed dichtgedaan, dus om 3.00 werd ik wakker van de zon die in mijn kamer scheen. Is toch wel bizar zo vroeg al licht en ik weet dat het na vandaag nog vroeger licht wordt, aangezien ik de poolcirkel ga passeren.

Vanochtend na het ontbijt weer de wandelschoenen aangetrokken en nu de linkerkant van het meer ontdekken en daar lag ene prachtige waterval. Nu terug in het hotel en me voorbereiden op de Inlandsbanan deel 3 - Jokkmokk.

• 03 Augustus 2019 - 08:02

Marlies :

Geniet er van groetjes

• 03 Augustus 2019 - 09:27

Tiny:

Is wel een hele mooie reis. Zo te lezen .
    Foto's zijn ook mooi. Geniet er nog verder van.
    Gr tiny