Dag 2 - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Dag 2 - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Anke

31 Juli 2019 | Zweden, Stockholm

Dag 2 - Stockholm

Na het ontbijt ben ik richting Stureplan gegaan, waar ik een walkingtour geboekt had. Ik bleek de enige te zijn die deze tour voor deze dag geboekt had, waardoor het een privé tour is geworden. De gids was erg aardig en wist veel over de stad en de geschiedenis (I know, logisch voor een gids). Doordat ik een 24-uurs kaart had voor het openbaar vervoer en ik niet per se terug wou naar het beginpunt, heeft de gids ter plekke de route aangepast en zijn we ook de wat minder toeristische plaatsen geweest. Erg leuk, maar ook wel erg vermoeiend (veel klimmen, voor de mooiste uitzichten). Ik vind Stockholm een bijzondere stad, veel eilanden en elk eiland heeft wel weer een andere sfeer. Het is ook wel grappig om te zien hoe de sfeer veranderde toen de zon aan het einde van ochtend te voorschijn kwam. Door de vele eilanden denk ik wel dat het een paar dagen duurt om de hele stad te verkennen, maar die heb ik helaas niet. Ik moet dus nog eens terug komen.

Om vier uur moest ik mij melden bij de Briggen Tre Kronor, een prachtig zeilschip. Het schip is redelijk nieuw, maar wel een replica van het origineel. Het schip wordt gebruikt als leerschool voor zeilers en natuurlijk om toeristen te vermaken. De wind stond behoorlijk sterk en volgens de kapitein ook niet heel gunstig om te zeilen. Hij gaf ons dan ook de keuze: of mee helpen of op de motor varen. Aangezien de meeste mensen het geen probleem vonden om te helpen, hebben we voor zeilen gekozen. Ik had nog nooit gezeild en ik moet zeggen het was erg leuk om eens mee te maken. Ik was ingedeeld in de ploeg die verantwoordelijk was voor de achterste mast. Ik geloof niet dat ik meer dan een kwartier heb stil gezeten. Zeilen omhoog, omlaag, draaien en weer terug draaien. Pas op de terugweg zijn een aantal zeilen neergehaald en zijn we met zijn allen een hapje gaan eten. Alles bij elkaar: het was een heerlijke middag, leuke ervaring en nu een kop zo rood als een kreeft.

Ik zit nu in de trein naar Borlange / Mora, waar ik ga overstappen op de Inlandsbanan. Maar eerst lay back and relax.

  • 31 Juli 2019 - 07:27

    Henny:

    Mooi verslag het is wel een doe vakantie

  • 31 Juli 2019 - 08:39

    Tiny:

    Zo te lezen heel mooi. Hoop de rest ook.

    Gr tiny.

  • 31 Juli 2019 - 15:46

    Angelique:

    heerlijk om te lezen hoe je een lekkere start hebt gehad, hoop dat het zo door gaat, maar met een beetje beter weer!
    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 09 Okt. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 66334

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 27 September 2022

Rondreis Uganda

29 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Treinrondreis Zweden

23 September 2017 - 11 Oktober 2017

Colombia

17 Augustus 2016 - 06 September 2016

Rondreis Zuid-Afrika

21 Januari 2015 - 05 Februari 2015

Cuba

03 September 2011 - 19 September 2011

Highlights of Vietnam

29 Augustus 2010 - 09 September 2010

Italia tour

11 Oktober 2009 - 25 Oktober 2009

Iceland Airwaves

Landen bezocht: