Walvissen, Oudtshoorn en Route 62 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Walvissen, Oudtshoorn en Route 62 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Walvissen, Oudtshoorn en Route 62

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 September 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Walvissen, Oudtshoorn en Route 62

Vanmorgen zijn we een uurtje vroeger vertrokken om nog te kunnen winkelen in Knysna. Leuk dorp, met vele kleine winkeltjes. Na aankomst in Plettenberg, eerst de reddingsvesten aan en toen op naar de boot. Diverse walvissen en zeeleeuwen gespot. Zeer moeilijk op de foto te krijgen, maar er zal er wel eentje gelukt zijn. Op de terugweg nog langs honderden zeehondjes en een zeekoe kunnen we ook afvinken van ons lijstje. Vlak voor de kust kregen we instructies om vooral te blijven zitten en met onze armen de klap op te vangen. En inderdaad met volle snelheid vanaf het water het strand op.
De rest van de dag was het weer tijd om te doen waar we ondertussen vrij goed in zijn geworden: relaxen, lezen en niet te veel doen. Tijdens deze middag is het legendarische Spiderbal ontstaan. Volgens mij staan de spelregels nog steeds niet helemaal vast, maar het was erg leuk amusement. Op het beeldmateriaal zit helaas copyright en kan ik daarom niet publiceren,
Na een paar relaxe dagen moesten we de dag erna even de knop omzetten voor een hoger tempo en zeker op de struisvogelboerderij een te hoog tempo. Ondanks het hoge tempo was het op de boerderij toch leuk. Ik vind die struisvogels toch wel interessante beesten: groot, lelijk, brutaal en grappig te gelijk.
Daarna was het tijd om een bezoekje te brengen aan de Cango grotten. Ik ben niet zo'n grote liefhebber van grotten, dus ik kan niet meer zeggen dan: groot, vochtig, warm en toch wel mooi. Tijdens de lunch bij Kobus se Gat hebben we struisvogelspiesen, lamsvlees en worstjes van de braai gegeten, heerlijk. Na de lunch zijn we overgestapt op mini busjes voor de toer over de Swartbergpass. Na de Sani Pass viel deze een beetje tegen, maar dat kwam ook wel door de harde wind die er stond. Maar begrijp me niet verkeerd, het was nog steeds indrukwekkend.
In de morgen was het tijd om het struisvogelgebied weer te verlaten en via Route 62 richting de laatste bestemming te reizen: Kaapstad.
Onze koffiestop was in een soort oud-Amerikaans hippie-dorpje, super leuk. De lunch was in Montagu, we moesten wat langer lunchen, omdat de weg afgesloten was in verband met ontploffingsgevaar.....Toen de weg weer open was, was het tijd voor een wijnproeverij bij Robertson Winery. Vijf heerlijke wijntjes gecombineerd met bijpassende chocolade, heerlijk!!
Met de Afrikaanse meezingers aan in de bus, zijn we Kaapstad binnengereden.

• 01 September 2016 - 21:19

Tiny:

Zo te lezen hebben jullie heel veel gezien en ook nog gewinkeld .
    geniet nog van de laatste dagen .
    gr tiny.

• 01 September 2016 - 22:35