St. Lucia en luipaarden. Versie 3.0 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu St. Lucia en luipaarden. Versie 3.0 - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

St. Lucia en luipaarden. Versie 3.0

Blijf op de hoogte en volg Anke

24 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

St. Lucia en luipaarden versie 3.0

Na de safari zijn we doorgereden na St. Lucia. Bij het hotel aangekomen stonden overal bordjes: danger, wild animals, beware of the monkeys, crossing hippos. Is weer eens wat anders dan een hondenkop met hier waak ik. 's Morgels werd je wakker met op de achtergrond de geluiden van de nijlpaarden. Tot drie uur konden we St. Lucia verkennen, relaxen en vooral niet te veel doen. Om tien uur gingen we lopen op pad naar de boot, voor een bootsafari in het iSmangalisa Wetlandpark. Zoveel impala's als we in het Krugerpark gezien hebben, zoveel nijlpaarden hebben we nu gezien. In het water, op de kant, groot, klein, alleen, hele groepen en als toetje drie kleine nijlpaardjes die met een krokodil aan het spelen waren. Het zijn imposante dieren, met name die enorme tanden.

Na een snelle hap was het alweer tijd voor de volgende safari: een avond game drive in het donker door het iSmangalisa Wetlandpark. Poging drie: op zoek naar luipaarden. Om maar eerst even het negatieve punt te melden: waarschijnlijk had een poolsafari opzoek naar ijsberen hetzelfde aangevoeld. Voordat we vertrokken kregen we van de gids uitleg over de omgeving, inclusief de sterrenhemel, die geweldig was: het sterrenbeeld schorpioen, mars, de Melkweg en duizenden andere sterren.

Direct bij aankomst in het park werd duidelijk hoe een game drive in de avond werkt: met een grote lamp gaat de gids opzoek naar dieren. Ik weet nog steeds niet hoe hij het zag, maar binnen no time stonden we oog in oog met zebra's, diverse bokken, buffels en helemaal mooi: een kameleon. Wat een mooi diertje is dat. En toen, toen waren ze er: twee luipaarden.! Vol in het zicht, een mannetje en een vrouwtje, een half uur lang. Prachtige beesten. Op de terugweg Werden we nog getrakteerd op een jakhals. The Big Five is compleet, wat maar goed is ook, want gisteren was de laatste safari voor deze reis.

Vandaag was een reisdag. De reis ging van St. Lucia naar Drakensbergen. We hebben niet heel veel stops gehad, met name korte stops. Behalve met de lunch, toen hebben we nog wat Biltong ingeslagen en zijn we naar een waterval gaan kijken. De laatste 25 kilometer ging dwars door de Drakensbergen, wat nu al indrukwekkend is.

• 24 Augustus 2016 - 17:47

Paul:

En dan heb je dus heel veel geluk gehad! Sommige mensen .... Leuk om "mee te reizen"!

• 24 Augustus 2016 - 19:05

Lijm:

Top Anke nu heb je alle dieren gezien

• 25 Augustus 2016 - 01:15

Tiny:

Eerste gedeelte gehad nu op naar het volgende . hoop dat ook zo mooi is .

gr tiny.