Van Hoi An naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Van Hoi An naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Van Hoi An naar Hue

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

12 September 2011 | Vietnam, Hué

12 september 2011

Vandaag stond een reisdag op het progamma: van Hoi An naar Hue. Vanmorgen zijn we om acht uur in de bus gestapt op weg naar de eerste stop. Na een half uurtje kwamen we bij een klein marmeratelier aan. Hier kon je zien hoe ze van een brok marmer een mooi beeld maken. Er stonden prachtige beelden, het is dat ze een beetje zwaar zijn om in mijn koffer mee te nemen, want anders...

Na een korte rit kwamen we aan bij de marmerenbergen. De hoogste berg (Thuy Son) was ons doel. Je kon kiezen: of lopen of met de lift. Ik ben toch maar met de lift geweest. Eenmaal met de lift boven aangekomen stond er een prachtige pagode op ons te wachten. Iets verder lag nog een mooie grot, met een gigantische boedha. Prachtig om te zien, maar helaas moeilijk te fotograferen. Na deze grot konden we kiezen tussen verder naar boven te klimmen of met de lift naar beneden te gaan. Het grootste deel van de groep is naar beneden gegaan, maar mij leek het wel mooi om de top te bereiken. Samen met nog een paar anderen zijn we dan ook verder gelopen. Onderweg zijn we nog een prachtige grot tegenkomen en hadden we de mogelijk om naar uitzichtpunt door te lopen. Werkelijk prachtig uitzicht had je dan over de andere vier bergen, de zee en de stad.

Na de marmerenbergen was het tijd om een bezoek te brengen aan het chammuseum van Da Nang. Ik moet zeggen er stonden mooie beelden, maar niet zo mijn smaak. Ik was dus ook snel uitgelopen. Wel was er een winkel waar ze schilderijen aan het borduren waren. En dan niet zo maar borduren, maar zo fijn dat je eigenlijk niet zag dat het geborduurd was. Het was echt zo mooi!

Na het Chammuseum en de lunch was het tijd om de Han Van pas, oftewel de Wolkenpas te passeren. Het was nog enige tijd onduidelijk of we door de bergen gingen dmv de tunnel of dat we over de pas gingen. Maar goed nieuws: goed weer en droog, dus over de pas. Vanaf de pas had je overal uitzicht op baaien en de hoeveelheid groen dat je onderweg zag is gewoon niet te beschrijven. Alleen ging het halverwege de pas regenen, dus eenmaal boven gekomen was er weinig te zien: regen en mist (het heet natuurlijk ook niet voor niets de wolkenpas) hebben het belemmerd om jullie dmv een foto te laten mee genieten.

Eenmaal weer begonnen aan de terugweg zag je de volgende bestemming al in volop zon liggen: Lang Co Beach. Daar hebben we een stop voor koffie gehouden alvorens we de laatste 65 km naar Hue hebben afgelegd.

Eenmaal aangekomen in Hue was de moesson weer begonnen, maar ondanks dat hebben toch een aantal mensen de moeite genomen om de zwemkleding te zoeken en gebruik te maken van het dak-zwembad van het hotel (al was het wel weer even droog toen we in het zwembad lagen).

Nu zijn we ons geestelijk aan het voorbereiden op een diner waar een Nederlands tintje aan zit. Hoe en wat wil de gids niet zeggen, want het moet een verrassing blijven. Onze gok was al: bitterballen en Andre Hazes. We zullen zien...

• 12 September 2011 - 16:32

LIJM:

Hoi Anke, volgens mij is dit toch wel 1 van de mooiste reizen dus blijf genieten,
    op Kreta was er iets minder te beleven maar was ook leuk,
    groetjes Lijm

• 12 September 2011 - 17:57

Marlies:

wat jammer dat er regelmatig een bui valt maar er is zoveel te zien dat je dat vlug vergeet het zal me benieuwen wat het nederlands tintje was blijf genieten dit maak je niet vlug meer mee groetjes marlies

• 12 September 2011 - 20:00

Tiny:

de reis is wel de moeite waard je hoef je geen moment te vervelen. je hebt al heel wat gezien en beleefd . dat diner zal wel patat zijn. gr tiny

• 13 September 2011 - 10:05

Gerard En Irene:

• 13 September 2011 - 10:14

Gerard En Irene:

Je hebt het goed bekeken om naar de vietkong te gaan. Het lijkt hier wel oorlog. De werkers zijn
    bezig om gaten te boren, waar later de ankers in geplaatst worden. Volgens ons ben jij een alleseter. Nog veel plezier.