Vaticaan - Reisverslag uit Rome, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Vaticaan - Reisverslag uit Rome, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Vaticaan

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 September 2010 | Italië, Rome

Gisteren hebben we onszelf getrakteerd op cocktail, want ons hotel is niet alleen een ijssalon, maar ook: cocktailbar, wijnbar, pattisserie en nog iets onbekends (na twee weken is mijn Italiaans nog niet zo goed). En lekker dat die was!

Vanmorgen zijn we met de bus naar het Vaticaan gegaan. Als je daar uitstapt, word je overvallen door diverse rondtours. Het blijkt dat de Paus een audiëntie gaf, maar daar moest je gisteren al kaartjes voor halen. De tours hadden natuurlijk kaarten en een tweede voordeel was voor ons, dat je dan ook weet waar je moet zijn en niet in rij voor de St. Pieter moet wachten. Dus we hebben ons aangemeld voor de tour.

Voordat je de Paus kon zien, moesten we toch in de rij voor de security-check. Eenmaal aangekomen was het chaos en gekkenhuis daarbinnen. Maar we waren net optijd binnen om de Nederlandse zegening te horen!

Daarna zijn we naar het Vaticaans museum gegaan, waar we ook headsets kregen. Opeens hoorde we door de oortjes dat we moesten oppassen, want er waren zigeuners in de rij gekropen. De tweede gids had ze radensnel gespot en ook weggejaagd.

Eenmaal in het museum hebben we een rondleiding gekregen dwars door het museum. Het museum is erg mooi om te zien en de gids wist ook leuke feitjes te vertellen. Helaas hebben we de Stanze van Rafael niet gezien, maar goed we hadden zelf nog terug kunnen gaan. En toen was de Sixtijnse kapel aan de beurt. Voor diegene die niet weten wat dat is: een prachtige kapel, met mooie fresco's van Michelangelo, onder andere die waar de vinger van god, Adam schept. Het is echt super mooi en gigantisch grote schilderingen. Erg bijzonder! Helaas mag je daar geen foto's maken, nu maar hopen dat we nooit geheugenverlies krijgen.

Tot slot: de St. Pieter. Die is ook zo indrukwekkend. En ook immens groot. Je hebt ook echt geen idee waar je moet kijken. Elke keer zie je weer iets nieuws, ook al blijf je stil staan! Het is dan ook niet op papier te vertellen hoe het eruit ziet.

Eenmaal buiten was het nog steeds benauwd en drukkend warm, want de voorspelde regen was nog steeds niet gevallen. Ondertussen was het dik vier uur later dan onze aankomst bij het Vaticaan en hadden we honger gekregen, dus opzoek naar een broodje. Bijna de hele winkelstraat afgelopen en toen eindelijk iets te eten gevonden. Na een snelle lunch opzoek naar een horloge. We hadden allebei leuke horloges gezien, maar natuurlijk uitgesteld tot het laatste moment en toen was het zoeken. Maar we zijn allebei geslaagd!

Onderweg terug naar het hotel gebeurde het dan toch eindelijk: regen en onweer! Op de een of andere manier stopt men hier met leven als het regent en deze twee Nederlandse meiden liepen dan ook als enige op straat, drijfnat natuurlijk, maar eigenlijk best lekker. Nu is de temperatuur best aangenaam en zitten we weer lekker buiten.

Straks tassen inpakken en morgen vroeg richting het vliegveld!

• 08 September 2010 - 16:49

Hiep Hiep:

Tassen inpakken maar niet je regenjas, Harry komt net zeiknat binnenrennen. Buono notta
    Tot morgen.

• 08 September 2010 - 17:51

Angelique:

hardstikke fijn dat het nog zo'n geslaagde dag is geworden, hele fijne laatste avond en goede reis morgen. groetjes angelique

• 08 September 2010 - 18:17

Marlies:

een hele fijne avond geniet nog van een lekkere cocktail misschien de laatste voorlopig gr marlies

• 08 September 2010 - 19:46

Tiny:

het vaticaan was dus een goede afsluiter. nog een fijne avond.met die nieuwehorloges zijn jullie morgen vast op tijd bij het vliegveld.

goede vlucht en welkom thuis.
    gr tiny

• 08 September 2010 - 22:22

LIJM:

Jullie hebben de Paus toch wel even de groeten gedaan van lijm hé, ik kan me voorstellen dat de St . Pieter heel mooi was die indruk nemen ze jullie nooit meer af en de regen was om jullie alvast te laten wennen aan ons kikker landje, nogmaals nog veel plezier en een mooie vlucht BACK HOME, gr VOOR DE LAATSTE KEER LIJM

• 09 September 2010 - 06:03

Mam :

Gelukkig was het Vaticaan de moeite waard, maar aan alles komt een eind (voor sommigen onder ons is dit het begin) dus wensen wij jullie een fijne vlucht en tot horens.
    Groetjes pap en mam