Van Umbrie naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Van Umbrie naar Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Van Umbrie naar Rome

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 September 2010 | Italië, Rome

Gisteren nog een laatste keer in het restaurant van het hotel gegeten. Daarna afscheid genomen van het personeel van het hotel en het restaurant en toen vroeg slapen. Vanmorgen om acht uur zaten we in de auto naar Rome. Tot aan Rome ging het goed en daarna kwamen we in de file terecht, waar we een uur over vijf km hebben gedaan, pfff. De oorzaak was denk ik wegwerkzaamheden, want toen we daar langs waren ging alles prima. Het hotel in één keer gevonden en later ook Hertz, waar we de auto moesten inleveren.

Toen we het hotel gevonden hadden, was ik al lichtelijk geïrriteerd en oververhit van de file en de autoreis, dus kwam de kamer een beetje koud op ons dak. Op het eerste gezicht was het alleen een bed in het midden van de kamer en dat was het. Nu een paar uur later, blijkt dat we ook airco hebben. De badkamer er erg netjes uitziet en het bed prima ligt.
Nadat we de auto hebben ingeleverd zijn we richting het Vaticaan gelopen. Aangezien we het weerbericht gevolgd hebben, hebben we onze plannen gewijzigd en gaan we woensdag het Vaticaan bekijken (dan gaat het regenen). Bij het Vaticaan hebben we kaartjes gekocht voor lijn 110. Dat is een toeristenbus die op diverse plaatsen in Rome stopt. Hier mogen we 48 uur gebruik van maken.

Onze eerste stop was de Trevi-fontein, waar we op een trapje hebben geluncht. Uiteraard hebben we ook een muntje in de fontein gegooid. Onze tweede stop was het Colosseum, die we ook vanbinnen zijn gaan bewonderen. Vandaaruit zijn we lopend terug naar het hotel gegaan en natuurlijk het ijs hebben geproefd. Voor diegene die het nog niet weet, we logeren boven een ijssalon!

Ik denk dat de vermoeienste, minste en warmste dag tot nu toe was. Maar goed, toch al mooie dingen van Rome gezien en morgen weer een dag en nog meer mooie dingen!

Groetjes

• 06 September 2010 - 18:56

Angelique:

houd moed meiden, vakantie is leuk!!! voor je het weet zijn jullie weer thuis! geniet nog even, groetjes angelique

• 06 September 2010 - 19:05

Frans:

Hoi,
    Ik dacht dat jij van 'n file van 'n kilometertje of 5 niet meer warm liep, met jouw ervaring zou dat toch appeltje eitje moeten zijn. Schijnbaar werkt de knusheid van 'n Fiatje 500 niet mee, maar ook dit hebben jullie overleefd en wat niet onbelangrijk is, weer 'n ervaring rijker.
    Ik ben benieuwd hoe jullie over Rome denken na een paar dagen en of je dan nog geloof hebt in de mythe van het muntje.

Groetjes Pap

• 06 September 2010 - 19:06

Frans:

Ik was nog vergeten om je de groeten van mam te doen, bij deze.

• 06 September 2010 - 19:20

Marlies:

wat jammer van de lange tijd in de file maar jullie hebben toch gelukkig nog genoten houden zo gr marlies

• 06 September 2010 - 20:53

Tiny:

ik hoop wel dat het ijs zo lekker is als jullie je had voorgesteld.nu op naar het volgende. gr tiny

• 06 September 2010 - 21:44

LIJM :

Ik weet zeker als jullie alle min puntjes optellen de plus puntjes nog steeds de overhand hebben, en jullie bij thuis komst zeggen we hebben een hele leuke en mooie vakantie gehad groetjes LIJM

• 07 September 2010 - 16:21

Hiep Hiep:

Oke het einde is inzicht, je verbaast je steeds meer over de verschillen binnen italie en holland,begrijpen komt later wel. Goede zet van die toeristen bus. Naar Het Vaticaan als het regent? Oja alle zegen komt van boven. Zelf zou ik daar ook wel een hele dag willen kijken. Maar waar blijven de verhalen over het nachtleven of kunnen die soms niet door de beugel.