Volterra, Sienna en Umbrie - Reisverslag uit Passignano sul Trasimeno, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Volterra, Sienna en Umbrie - Reisverslag uit Passignano sul Trasimeno, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Volterra, Sienna en Umbrie

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 September 2010 | Italië, Passignano sul Trasimeno

Vanmorgen vroeg opgestaan, want een lange dag voor de boeg. Om acht uur hebben ontbeten, uitgecheckt en zitten we in de auto onderweg naar Volterra. Het is dik anderhalf uur rijden en we hebben dan ook gekozen om via de tolweg te gaan, dat is het snelste. Aangezien ik het had opgegeven met koffie drinken in het hotel, zijn we onderweg maar even gestopt voor een bakkie. Ik mis de NL-koffie!

Volterra stond met name hoog op ons lijstje, omdat het dorp voorkomt in Twilight, helaas hebben we het plein met de fontein niet kunnen vinden. Toch maar eens opzoeken waar de opnames zijn gemaakt! Volterra is een super oud dorp, erg mooi en sfeervol. Aangezien we een drukke planning hebben, zijn we na twee uurtjes weer terug naar de auto gegaan. Verder naar onze volgende stop: Sienna.

Sienna was nog ongeveer een uurtje rijden. Nadat we de Piazza il Campo hebben aanschouwd, zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje om te lunchen. En daar gebeurde het: allebei een behoorlijke dip. Nee, geen after-dinner-dip, want dat duurde een uur voordat we wat te eten kregen, maar een pre-dinner-dip en ook een steden-bezichtigings-dip. Hier hebben we dan ook onze plannen gewijzigd, ipv uitgebreid Sienna te bekijken, alleen nog de Duomo en op naar Umbrie. De kathedraal was prachtig om te zien, wel erg druk, er was letterlijk geen plekje dat niet versierd was!

En toen op naar Passignano sul Trasimeno. Hier aangekomen, kwamen we in uiterst vriendelijk hotel. Een mooie kamer en een heerlijk balkon. Al heeft Frea een monster-mot moeten verwijderen voor ik erop durfde, maar goed toch een mooi balkon.

Morgen een rondje om het meer doen en misschien wel even zwemmen.

Groetjes

• 02 September 2010 - 17:22

LIJM:

Hoi meiden, hoezo DIP!!!
    je bent op vakantie dus ga alles doen waar je zin in hebt en dat hollandse bakkie dat kan je straks zoveel drinken dat het je oren uit komt ,op naar de volgende leuke dingen.
    gr LIJM

• 02 September 2010 - 19:00

Wij:

Even ter verduidelijking: de dip was gewoon moeheid, oftewel gewoon zin om niets te doen.

• 02 September 2010 - 19:09

Marlies:

he he wat een druk leve toch .maar vroeg naar bed dan lukt het morgen wel weer gr marlies

• 02 September 2010 - 19:55

Anneke:

hoe kunnen jullie nou een dip hebben dat moeten jullie anders doen gewoon kalm aan hebben ze daar geen cappucino's vroeg naar bed en dan morgen weer een frisse nieuwe dag groetjes

• 02 September 2010 - 20:13

Tiny:

morgen maar eens rustig aandoen dan lukt het dan wel weer. gr tiny

• 03 September 2010 - 07:41

Hiep Hiep:

Zit ik hier in holland rustig jullie omzwervingen te lezen met een lekker bakkie naast me, en kom er dus achter dat jullie de zelfde ervaring hebben als ons. REIZEN is hard werken en absoluut geen vakantie ! Ga morgen eerst ma lekker zwemmen in dat prachtige heerlijk aanlokkelijke meer en indien je dan nog zin hebt ga je maar kijken achter de horizon.
    Succes met jullie DIP en geniet ook daar maar lekker van ! Doeiiii

• 03 September 2010 - 10:06

Angelique:

hoi, ik dacht al waar kan ik dat Volterra van, maar nu weet ik het weer. blijf gewoon lekker geieten jullie twee!! groetjes angelique

• 03 September 2010 - 13:25

Frans:

Hallo meiden,

Zo zie je maar als je je horizon wil verbreden moet je werken. Alle voorgaande verhalen lezende heb ik de indruk dat het toch vakantie is, als iets niet leuk is gewoon verder en genieten.
    Wat het eten betreft denk ik dat je beter 'n uurtje kunt wachten met nog 'n glaasje wijn, dan dat er na 'n kwatiertje 'n Tajine voor je neus staat met water om 't weg te spoelen.
    Neem genoeg rust in Umbrië want het programma voor Rome is druk genoeg.
    Meiden geniet van elke dag, zelfs uur, want het is zo voorbij en dan mogen jullie het kille Nederland weer verblijden met jullie aanwezigheid.

Groetjes Pap