Montecatini Termen en zijn termen... - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Montecatini Termen en zijn termen... - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Montecatini Termen en zijn termen...

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 September 2010 | Italië, Montecatini Terme

We hebben gisteren het nachtleven op dinsdag verkend. Niet dat we ons in het nachtleven gestort hebben, maar we hebben wel de mensen gevonden. Er is hier een groot plein met terrasjes en waar ook veel mensen zaten.

Vanmorgen heeft Frea uitgeslapen en ik ben opzoek gegaan naar een internetcafe. Daarna zijn we de Termen gaan verkennen. Zoals verwacht moesten we reserveren voor een massage, maar om 14.00u was er plek. En dus zijn we maar een rondje door het park en het dorp gaan lopen om vervolgens weer in het park terecht te komen. Maar nu met een boek en hier hebben we tot lunchtijd, heerlijk gezeten.

Na de lunch was het tijd voor de massage. We hadden gekozen voor de candle light massage. Eigenlijk kan ik hier kort over zijn: heerlijk!!! Na onze massages zijn we naar de volgende Termen gegaan om een duik in het zwembad te nemen. Het water was prima (lekker veel zout, zodat je blijft drijven), maar het zwembad zelf viel wat tegen. Leuk detail is misschien wel, dat we van die prachtige douche-mutsen op ons hoofd moesten dragen, ben blij dat het fototoestel niet waterdicht is ;-)

Na duik in het water en een powernap, zijn we met de kabelbaan naar Montecatini Alto gegaan. Dit stond als een mooi dorpje met leuke winkels en restaurants omschreven. Het dorp was ook mooi, alleen hebben we de winkels niet gevonden. Wel hebben we kunnen genieten van super uitzicht over de hele omgeving (Alto ligt op de top van de berg). Gezien we niet konden winkelen, zijn we maar vroeg gaan eten, beginnend met een limoncello! Overigens wisten jullie dat je soep ook met een vork kan eten? Wel lekker.

Morgen zeggen we vaarwel tegen de Toscane en hello Umbrie. Dit doen we via Volterra en Siena. We zijn allebei erg benieuwd naar deze dorpen / steden en zeker ook naar deel 2 van onze reis!

• 02 September 2010 - 12:06

Marlies :

het gaat vlug deel een zit er dus al bijna op .op naar het volgende van horen zeggen ook geweldig veel plezier gr marlies

• 02 September 2010 - 13:22

Mam:

Ik ben jaloers op jullie, lekker in de zon, heerlijke massage. Hier is het echt koud. Ben benieuwd of je de vampieren tegenkomt in Volterra, maar dat horen we de volgende keer wel.
    Groetjes mam

• 02 September 2010 - 16:10

LIJM:

Volgens mij zijn jullie echt aan het genieten ,kunnen jullie die massage ook bij de B.C IJmond in praktijk brengen na het spelen dan schrijf ik mij nu al in,blijf maar van de zon genieten het is hier guur en regenachtig gr LIJM