Lucca en omgeving - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Lucca en omgeving - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Lucca en omgeving

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 September 2010 | Italië, Montecatini Terme

Over het nachtleven van Montecatini Terme kan ik kort zijn: dat is er niet op maandagavond! We zijn gaan eten in een restaurant dat fast-food serveerde in de letterlijke zijn van het woord. We hadden ons voorgerecht nog niet op of we kregen het hoofdgerecht al, pfff ff door eten zullen we maar zeggen. Ik moet zeggen het was wel lekker.

Vanmorgen zijn we naar Lucca gegaan. Het was maar een half uurtje rijden en we waren dan ook vroeg in het stadje. Na een paar minuten kwamen we erachter dat het handig was om een kaartje te kopen van het stadje. Bij de eerste de beste kerk die we tegenkwamen stonden we de kaart uitgebreid te bekijken (lees: zoeken welke kerk we aan het bewonderen waren), toen we opeens hulp van een vuilnisman kregen. Ik denk dat die het niet aankon zien, twee van die meiden, zolang zoeken op zo'n kleine kaartje...

Aangekomen bij de Piazza S. Michele en de gelijknamige Chiesa, zijn we eerst op een terras echte koffie gaan drinken (die in hotel is ook na een scheut heet water niet te drinken). Nadat we de kerk ook aan de binnenkant hebben bewonderd, zijn we doorgelopen naar de Torre Guinigi. En na 230 treden (nee, we hebben ze niet nageteld) konden we genieten van een schitterend uitzicht over Lucca! Via de muren hebben we geprobeerd de botanische tuinen te bekijken, maar helaas viel er niet zoveel te zien. Wel kwamen we uit bij de kathedraal van St. Martinus, die ook weer erg mooi was.

Na een hapje eten op het Piazza Anfiteatro zijn we terug naar de auto gegaan om de omgeving van Lucca te verkennen en opzoek te gaan naar wijn- en olijfgaarden. We hadden het avontuurlijke plan om dit via de route beschrijving van Rebel Travel te doen. Het eerste stuk ging erg goed en we zijn een paar keer gestopt om van het prachtige uitzicht te genieten. Maar toen begon het avontuur, bij de kruising rechts (of was het nou links?). Volg de borden naar de Villa Torrigiani , euhh waar zijn ze nou? Ach ja, dan maar een nieuw plan: terrasje zoeken in Pecsia. Onderweg daar naar toe kwamen we nieuwe borden tegen met wijngaarden. Weer nieuwe plannen: zoek de wijngaard. En ja hoor na tien minuten hebben we de wijngaard gevonden. Helaas kwam toen weer een ander probleem: er was niemand! We kwamen een Engels sprekende vrouw tegen die ons kon vertellen dat de eigenaren ook een restaurant hadden van donderdag t/m zondag, misschien dat we het dan eens konden proberen. Ach ja, wel de druiven gezien en ook nog wat olijfbomen.

Dan maar weer verder rijden. En soms heb je geluk, na vijf minuten verschenen voor onze neus bordjes met...juist ja: Villa Torrigiani. We hebben het uiteindelijk wel gevonden, maar geen zin meer op de tuinen de bezichtigen, dan maar terug naar het hotel. Al is het dorpje terugvinden ook niet altijd even makkelijk. Tja, we blijven vrouwen.

Nu lekker aan het genieten van een prosecco op het terras van het hotel. Dadelijk eens kijken of het nachtleven op dinsdag wel bestaat. Morgen het dorp zelf verkennen, het blijkt namelijk dat dit dorp bekend staat om zijn vele termen en warm water bronnen. Misschien wel een massage voor de boeg...

Groetjes

PS Ik kan geen foto's uploaden. Op de ene of andere manier kan de computer de camera niet lezen. Misschien dat het op een andere computer beter gaat. Maar voorlopig dus nog geen foto's

• 01 September 2010 - 11:26

Maaike:

Klinkt nog allemaal erg leuk en heerlijk weer allemaal.
    Lekker!!

• 01 September 2010 - 11:34

Hiep:

Gelukkig hebben jullie de wijngaarden gevonden en de wijn. Ik was al bang dat jullie op bedevaart waren. Het nachtleven zal waarschijnlijk niet bestaan want monteca-terme staat bekend om zijn kuuroorden voor mensen met allerlei kwalen behalve nachtleven. Veel succes in het volgende hotel want dan loopt het ook tegen het weekend.

• 01 September 2010 - 15:27

Marlies:

en zo is er al weer een dag voorbij maar jullie hebben ook weer wat gezien ik denk dat ik nooit kwam waar ik wilde zijn dus jullie doen het niet slecht gr marlies

• 01 September 2010 - 16:03

Lijm:

Jammer voor jullie maar wij hadden wel een nacht leven in de sporthal,wel is waar zonder Ton want Rob En Ton zijn gestopt ik zou zeggen blijf lekker genieten!!! Gr LIJM

• 01 September 2010 - 17:07

Anneke:

leuke avonturen hebben jullie beleefd klinkt allemaal goed lekker prosecco drinken en morgen misschien een lekkere massage gaat goedkomen groetjes

• 01 September 2010 - 17:38

Angelique:

hoi, fijn om te lezen dat het zoals gewoonlijk net niet helemaal van een leien dakje gaat, maar volgens mij hebben jullie het wel naar je zin, houden zo!! veel plezier, ook groeten aan Frea natuurlijk. angelique

• 01 September 2010 - 20:36

Tiny:

als er niets mis gaat is het ook geen avontuur het komt toch weer allemaal goed:nog heel veel plezier tiny