Dagje Florence - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu Dagje Florence - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

Dagje Florence

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

31 Augustus 2010 | Italië, Montecatini Terme

Vanmorgen op een redelijke tijd gaan ontbijten, zodat we ook vroeg naar Florence konden rijden. Na een heerlijk ontbijt zaten we dan ook om negen uur in de auto naar Florence. Aangezien we hadden aangegeven dat de Tomtom de snelwegen moest vermijden, deden we er iets langer over dan normaal. Maar echt een mooie route was het niet.

We hadden vlakbij het station Santa Maria Novella geparkeerd en dat was dan ook onze eerste stop. Een prachtige kerk, met indrukwekkende fresco's! Vandaar uit zijn we naar San Lorenzo gelopen, tenminste dat dachten we! We hebben deze kathedraal uitgebreid van buiten bewonderd en we dachten nog wat een lange rij om naar binnen te gaan, daar beginnen we niet aan. Twee straten verderop vielen wat puzzelstukjes op zijn plaats (ook waarom we de straten niet op de kaart konden vinden), we hadden de Santa Maria del Fiore - de Dom of kathedraal van Florence - staan bewonderen! Blond? Euhh, ja.

Onze volgende stop was het San Marco plein, waar we ook het klooster bezocht hebben. Vervolgens zijn we toch maar even naar San Lorenzo gaan kijken en een hapje gaan eten op de Piazza di San Lorenzo. En lekker dat dat was.

We vonden nog steeds niet dat we genoeg gelopen hadden en zijn doorgelopen naar Palazzo Pitti. Een indrukwekkend groot gebouw! En zittend op het plein voor het paleis, hadden we besloten om via de Ponte Vecchio terug naar de auto te gaan. Eenmaal aan de andere kant van de brug (daar waren we snel overheen, de juweliers op de brug zijn helaas boven budget), ons zelf maar getrakteerd op een ijsje. En helaas, toen sloeg het weer om: regen! Balen, maar we zaten droog en er was genoeg te zien. Overigens opmerkelijk hoe snel de verkopers van paraplu's en poncho's opduiken!

Aangezien we de route vanmorgen niet zo mooi vonden, heb ik mijn kaart-lees-talent even laten zien en een andere route uitgezocht. En dit bleek inderdaad een mooie route te zijn, door een prachtig landschap, langs chanti-wijngaarden, erg mooi. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel om even te relaxen en te douchen. Straks het nachtleven van het dorpje verkennen en morgen naar Lucca!

Groetjes

Ps internet in het hotel kost 25 euro en daar heb ik geen zin in. Dus ik typ het verslag al op mijn blackberry, daarna naar mezelf mailen en in een internet cafe op internet zetten! Vandaar dat het verslag een dag achter loopt t.o.v. publicatie datum.

• 31 Augustus 2010 - 13:20

Mam:

Jammer van de regen, maar vanaf nu zijn alleen nog maar zonnetjes te zien. Ik hoop dat het niet te laat geworden is, want ik wacht vol spanning op jullie volgende verslag.
    Gr. mam

• 31 Augustus 2010 - 14:12

Marlies :

na regen komt zonneschijn op deze manier zie je wel veel maar daar gingen jullie ook voor grmarlies

• 31 Augustus 2010 - 15:49

Lijm:

Oké de verkeerde kathedraal maar die heb je wel gezien, eten was goed, juwelen iets te duur, regen maar jullie zaten droog , lekker ijs, mooie route kortom positief!!! op naar het volgende mooie verhaal gr LIJM

• 31 Augustus 2010 - 17:02

Hiep Hiep:

De regen is uiteraard een tegenvaller maar zoals je weet wonen we aan een Laan en daar horen bomen bij! Maar helaas door de storm zijn de bomen nu niet meer aanwezig. Geniet dus maar lekker van dat kleine buitje. Veel plezier in Lucca en eten in koffieshops is ook een ervaring. Er zijn 3 prijs verschillen. Aan de balie aan een tafeltje en het terras.
    Prijs verschil van laag naar hoog. Echt maffia.

Doeiii

• 31 Augustus 2010 - 17:46

Anneke:

jammer van de regen maar het is niet zo erg als in holland maar het nachtleven maakt misschien wel weer een hoop goed veel plezier in lucca groetjes