De eerste reisdag - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu De eerste reisdag - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Anke Schrijer - WaarBenJij.nu

De eerste reisdag

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Augustus 2010 | Italië, Montecatini Terme

11.00u - 29 augustus 2010 - klaar om te vertrekken, eerst nog even een rondje IJmuiden en Loyens (was natuurlijk weer mijn oplader vergeten) en dan met de bus naar Schiphol. So far, so good. Te goed eigenlijk en ja hoor, aangekomen op Schiphol kwam de tegenslag: anderhalf uur vertraging! Ipv 14.30u vertrekken werd het 15.50u vertrekken. Maar volgens de dame van de in-check balie hadden we geluk, want nu vlogen we met een KLM-toestel. Weliswaar met Transavia crew, maar toch!

Eenmaal in het vliegtuig aangekomen, bleek dat we een echte upgrade hadden: ik, met mijn 1.63m had zelfs ruimte gebrek. Maar ook daar stond weer iets positiefs tegenover. Volgens de gezagvoerder kregen we entertainment. En dat was ook zo, omdat het toestel geen tv's had, kregen we een live voorstelling over veiligheidsinstructies. Ons hoofd van de cabincrew had dit al een tijdje niet meer gedaan en ik moet zeggen, het was best goede entertainment.

Na een vrij rustige vlucht, hebben we ons Fiatje 500 opgehaald. Helaas geen gele, maar een mooi zwart exemplaar. Aangezien we toch al in Pisa waren, zijn we maar direct naar DE attractie van Pisa gegaan. Daar aangekomen bleek dat we zo laat waren, dat de kathedraal al dicht was. Uiteraard kwamen we daar pas achter nadat we een rondje om de hele kathedraal gewandeld hadden. Wat ook iets minder is, is dat ik gezakt ben voor de cursus fotografie en dat daarom de foto's waarop Frea de toren probeert tegen te houden, nergens opslaan!

Een dik half uur later waren we in ons hotel, een prima hotel met ruime kamers. Daar hebben we nog een hapje gegeten, maar dit was niet voor herhaling vatbaar, al maakte het nagerecht veel goed! Tot slot nog een cocktail van het huis gedronken en toen licht in ons hoofd naar de kamers om te gaan slapen!

Morgen (vandaag dus) naar Florence, maar daar komt later een verslag van!

Groetjes

• 30 Augustus 2010 - 13:43

Angelique:

klinkt zoals we van je gewent zijn weer gewoon gezellig, en wat je fiatje betreft ach, je kan niet alles hebben. ik hoop wel dat jullie beter weer hebben dan hier, want wat een wind!! heel veel plezier, hartelijke groeten, angelique

• 30 Augustus 2010 - 15:25

Pap:

Tsja, na z'n moeizame start kan het alleen maar meevallen. Hou wel in gedachte dat jullie vakantie hebben. Eenmaal onderweg zul je ook merken dat de Italianen alleen maar rap praten en piano niet alleen dat ding is om op te tokkelen. Veel plezier met de zwarte rugzak.
    Gr. Pap

• 30 Augustus 2010 - 15:40

Lijm:

Hoi Meiden,
    het zit jullie ook altijd mee hé en anke dat zelfs jij ruimte gebrek had moest je op de w.c zitten?,maar het kan nu alleen maar beter worden dus ga lekker genieten.groetjes LIJM

• 30 Augustus 2010 - 15:48

Anneke:

hallo meiden de start is wat minder, maar hoop voor jullie dat de rest wel goed komt veel plezier groetejs

• 30 Augustus 2010 - 16:28

Marlies :

hoi naar een valse start kan het alleen maar beter gaan veel plezier samen tot horens Gr Marlies

• 30 Augustus 2010 - 21:15

Tiny:

jullie hebben vakantie dan maak die anderhalf uur ook niks uit heel veel plezier morgen in florence gr tiny

• 31 Augustus 2010 - 11:55

Maaike:

Je hebt wel mooi met KLM gevlogen.....haha.
    Nog een fijne vakantie verder!

Groetjes Maaike

• 31 Augustus 2010 - 11:55

Floor:

Hoi Anke

Ik had je nog gebeld gisteren, maar volgens mama was je op vakantie.
    Heel veel plezier daar.

xxx Floor